Sujet :

chez Modelltrans pendant ce temps

shermanologue de garde
   Posté le 26-04-2005 à 21:36:28   

D'après Missing Lynx (ça y'est, ça remarche pour les Wanadiens) :
Today I saw on the workbench of Modelltrans two almost finished Master modelles which are soon will be casted:
Sherman BARV and Sherman ARV Mk. II
Hopefully to be released soon! (Both 1/72)
Kaya Saydas




PS : ce n'est pas moi qui ai traduit en anglais (je ne suis pas payé, mais quand même !), cependant on comprend.
Laurent
   Posté le 26-04-2005 à 21:39:42   

Les fanas des "anglomobiles" vont être contents.
phi
   Posté le 27-04-2005 à 10:34:58   

Ca barv un sherman (malade ?)
Laurent
   Posté le 27-04-2005 à 17:23:30   

Surtout lorsqu'il vient d'angleterre, avec le temps qu'il y fait.
Lionel
   Posté le 27-04-2005 à 17:44:29   

SAlut!

En voilà des nouveautés sympa...

Reste à voir le prix..

A+

Lionel
shermanologue de garde
   Posté le 28-04-2005 à 17:14:49   

Une suite :
This afternoon I received a package from T&T of Belgium (thanks Philip, you da man!) which included a Modelltrans M4a4 ARV mk1 (MT72060). What a great looking kit! Moulding is extremely well done and almost completely free of bubbles (one weak area on the interior around the main crew hatch). I notice on the instruction sheet that MR ModellBau "supported" the production of the kit. This is an upgrade kit for the ESCI/Italieri M4a1 kit - it comes with every thing but the bogey wheels, the bogey trucks and the tracks.

Lot of extra gear is included and, although it is not mentioned in the instructions, the booms and cables (in copper wire) and chains (scale metal chain)for a field crane are in the box.

Compared with the MR Models Sherman V and VC, the moulding of the lower hull (required due to the extra length of the M4a4 hull) is more sturdy and extact. With the MR Sherman Vs that I have the lower hull does not hold together very well - lots of splitting and cracking of the thin Resin. I would say the texture of the upper hull of the Modelltrans kit is less well developed than the MR, which is superb. This is possibly due to a different type of resin (Modelltrans has a glossy finish to the resin, MR is matt).

Anyone know of a good reference for the Sherman ARV Mark I?

Oh and by the way, on the instruction sheet the bogey trucks are installed backwards - idlers toward the front of the vehicle rather than the rear. I have seen occasional photos of field repaired Shermans with one truck reversed but never the whole set.

A big "thumbs up" to Peter-Paul Pryzbylka of Modelltrans for putting out such a great and unusual kit!

Dave Showell
showell1"at"rogers.com
phi
   Posté le 28-04-2005 à 17:26:11   

Claude fait écrire ses messages par un autre,c'est trop fort.
shermanologue de garde
   Posté le 28-04-2005 à 17:31:36   

phi a écrit :

Claude fait écrire ses messages par un autre,c'est trop fort.

Par déontologie, comme je suis en vacances, je me refuse à traduire de l'anglais !

phi
   Posté le 28-04-2005 à 17:33:41   

Jeanne appréciera.
shermanologue de garde
   Posté le 28-04-2005 à 17:37:35   

phi a écrit :

Jeanne appréciera.

Elle dira :

"Eh ben mon Cauchon, mais bon y'a pas le feu !"


phi
   Posté le 28-04-2005 à 17:40:13   

où lard de tout accomodé à sa sauce.
shermanologue de garde
   Posté le 28-04-2005 à 17:43:03   

phi a écrit :

où lard de tout accomodé à sa sauce .

Oui mais à feu doux
phi
   Posté le 28-04-2005 à 19:54:31   

Avec des petits oignons.